Sohbet robotu olarak kullanılan chatbot sistemi birçok internet sitesinde yer alan bir unsurdur. Chatbot sisteminin kullanılması, internet sitesi için birçok avantaj sağlar. Chatbot’un sunduğu avantajlardan en önemlisi, tüketicilerin internet sitesine girdikleri takdirde destek alabilecekleri bir mekanizmanın oluşturulmasıdır. Chatbot her internet sitesine entegre edilebilen bir altyapıya sahiptir. Dolayısı ile isteyen herkes internet sitesi için chatbot sistemi oluşturabilir.
Chatbot’un Amacı Nedir?
Chatbot’un amacı internet sitesini kullanan kişilere destek olmaktır. Hızlı soru cevap kanalı olarak kullanılabileceği gibi müşterileri yönlendirmek için de kullanılabilir. Bilgi vermek, soru ve sorunları yanıtlamak ve canlı desteğe yönlendirmek için chatbot sistemi kurgulanmıştır. Chatbot’un amaçlarından biri de kullanıcıların kendilerini daha güvende hissetmeleridir. Doğrudan tüketiciye (kullanıcıya) yararlı ve destek olması için hazırlanmış bir sistemdir.
Chatbot Ne Anlama Gelir?
Chatbot’un anlamı sohbet robotudur. Mesajlaşma olarak kullanılan chatbot sistemi, sadece yazılı olarak kullanılabilmektedir. Chatbot sisteminin sesli olan versiyonları da bulunur ancak bu sistemler telesekreter, dijital sesli yönetim gibi isimlere sahiptir. Chatbot sisteminin kullanılması birçok tüketicinin önemsediği bir konudur. İnternet sitesinde yer alan ürün ve hizmetler ile ilgili hızlı bilgi alınmasını sağladığı için zaman kaybını da önler. Dolayısı ile chatbot, internet sitelerinde yazılı olarak iletişim kurulabilen destek ekranı olarak da açıklanabilir.
Chatbot Ne İşe Yarar?
Chatbot’un işlevleri şu şekilde sıralanabilir:
● Verimliliği arttırır.
● Tüketicilerin soru ve sorunlarını hızlı bir şekilde yanıtlar.
● Zaman kaybını önler.
● Doğru yönlendirmeler yapar.
● Müşterilerin ne için chatbot kullandığı gibi verileri oluşturur.
● Müşterilerin ihtiyaçlarına göre ürün ya da hizmet önerebilir.
● Satış oranını arttırır.
● Müşterilerin hizmete güvenmesini sağlar.
● Gerçek bir insan ile konuşuyormuş gibi rahat iletişim kurulabilir.
● Anahtar kavramlar önemlidir.
● Müşterilere rehberlik eder.
● E – ticaretin gelişmesini sağlar.
● Müşterileri yenilikler hakkında daha hızlı bilgilendirir.
● Amaca uygun olarak kurgulanabilir ve kullanılabilir.
● Operasyonel süreçlerde hem verimlilik sağlar hem de süreç yönetimini kolaylaştırır.
● Takip sistemi ile veri oluşumunu destekler.
● Müşterilerin ve internet sitesi kullanıcılarının daha iyi ve kolay iletişim kurmasını sağlar.
● Üretici – tüketici arasındaki diyaloğu iyileştirir.
Chatbot sistemi işlevi oldukça fazla olan bir sistemdir.
Chatbot Neden Önemlidir?
Chatbot kullanılmasının önemi özellikle ürün ve / veya hizmet satışı yapıldığında ortaya çıkar. Chatbot kullanan internet siteleri daha profesyonel bir görünüm sunarken aynı zamanda satışlarını da arttırma ihtimalleri bulunur. Chatbot işletmeler için önemli bir araçtır ve müşterilerin 7 gün 24 saat boyunca, istedikleri her an destek alabilmelerini sağlar. Bu sebep ile de chatbot sistemi, işletmelerin kar miktarlarını arttırmaları için önem taşır.
Charbot Nasıl Kullanılır?
Chatbot kullanımı chatbot’un türüne göre değişir. Chatbot türleri iki ana grupta incelenebilir. Bu türler şu şekildedir:
● Dil tabanlı chatbot sistemi
● Yapay zeka barındıran chatbot sistemi
Yapay zekaya sahip olan (AI) chatbot sistemleri, müşterilerin bot ile sohbet edebilmesini sağlar. Verilen cevaplar daha normaldir ve dil tabanlı (kodlu) chatbot sisteminden daha esnek bir yapısı bulunur. Chatbot türlerinden olan dil tabanlı sistem ise her ne kadar yazı üzerinden kurgulansa da içerisinde görsel kullanımına da izin verilir.
Chatbot Nerede Kullanılır?
Chatbot kullanılan yerler şu şekilde sıralanabilir:
● Sağlık sektörü ile ilgili olan internet siteleri
● Rezervasyon, ön görüşme gibi sistemleri bulunan internet siteleri
● E – ticarete açık olan internet siteleri
● 7 gün 24 saat hizmet veren internet siteleri
● Çağrı merkezi olan internet siteleri
● Bankaların internet siteleri
En çok chatbot sistemini kullanan kategorilerdir.